úterý 18. března 2014

Jak na učení

Během tohoto týdne za mnou přišli rodiče a prosili mě o rady, jak na učení. Rozhodla jsem se, že se pokusím popsat, jak na to. 

Nejprve matematika:

Sčítání a odčítání bez přechodu přes desítku:

Žáci se učí rozeznat desítky a jednotky u každého čísla a ty pak sčítají. Nejprve jednotky a pak přidají desítky.
13 = 1 desítka a 3 jednotky
13 + 4 = 10 + 3 + 4 = 10 + 7 = 17 
Takto příklady nerozepisujeme, počítáme v hlavě. 
Pokud Vaše dítko má problém a není Vám jasný postup (ono se to přece jen ústně lépe popisuje), přijďte se zeptat. :-) 

Psaní:

Rozlišujeme: diktáty, opisy a přepisy.

Diktáty 

Prozatím píšeme jen slova.
Nejprve řeknu celé slovo (např. noty) a pak ho společně hláskujeme N - O - T - Y. To, že je na konci tvrdé y, jim pochopitelně řeknu.

Těžší slova:
město (MĚ - S - T - O) - hned žáky upozorním na Ě.
Vltava (V - L - T - A - V - A ) - Dětem řeknu, pozor, je to název řeky a zeptám se, co se tam píše. Odpoví: Tvrdé Y.

Snad jsem to srozumitelně popsala, pokud ne, dejte mi, prosím, vědět. 

SP :-)