neděle 14. září 2014

Čtenářská gramotnost

Prázdniny nám dospělákům uběhly jako voda. Dětem prý čas běží ještě rychleji, často si nevybavují, co bylo ve škole před týdnem, natož před dvěma měsíci. Pokud si Váš školáček užil 2 měsíce bez čtení, psaní i počítání, nemůžu se divit, že se jejich dovednosti vrátily asi tak k březnu. Pokud by takto prvňáčci četli v červnu, určitě bych přibližně třetině nedala z češtiny jedničku. :-(

Nic není ztraceno a zapomenuto natrvalo. Přestože letos budeme mít jen 2 hodiny čtení, prosím, čtěte doma nahlas každý den. To se týká zejména těch žáků, kteří dostali v pátek ze čtení :-(. 
Každý pátek si všechny vyzkouším a ohodnotím jejich zlepšení.

Ani v matematice nemůžu všechny pochválit. Pokud počítáme ústně zpaměti, pak se spíš blížíme k hádání. V písemné podobě to vypadá trochu lépe, ale já moc dobře vím, že mě hodně dětí šidí a používají prstíky, což jsem jim prozatím odpustila. Má velkorysost však skončí na konci září. 

Nechci Vás vyděsit, vím, že se toto děje téměř každé září. Paní učitelka z 3. A tento stav nazvala diagnózou. Pokud jste si rozklikli odkaz, určitě jste se pobavili, jak vtipně a výstižně tento stav popsala. Neberte, prosím, "diagnózu" většiny dětí na lehkou váhu. 
:-) SP